3 laman blog terbaik untuk dijadikan rujukan bagi meningkatkan mutu blog anda secara mendadak

Okay, sebenarnya sudah lama sungguh saya tidak bercerita tentang blog atau blogging. Semasa saya mula menulis blog, ia lahir secara semulajadi dan semua yang terhasil berkembang secara organik. Saya kurang gemar dan tentunya tidak berapa mahir dalam bab SEO. Tetapi tidak bermakna saya tidak ambil tahu langsung.

Baru-baru ini, semasa membuat perbentangan di sesi latihan Duta Universiti (focus luar Bandar) 2012, saya ditanya apakah laman web terbaik yang saya sering gunakan sebagai rujukan, jawapan saya mudah. Saya Cuma ada 3 sahaja laman web yang menjadi rujukan saya dan jika dibaca dan diamalkan tip-tipnya saya rasa anda juga boleh berjaya seperti mereka.

Quick Sprout



Laman blog ini merupakan rujukan dan bacaan kegemaran saya kerana isinya yang sentiasa menarik dan jelas. Penulis juga bijak mengambil hati pengunjung yang setia dengan member ‘hadiah’ iaitu dalam bentik ebook yang boleh membantu mereka untuk menjadi penulis blog yang lebih efisyen

Copyblogger

Blog ini bukan sahaja mengajar kita bagaimana untuk menjadi blogger yang baik dan seterusnya berjaya, ia juga mengajar pembaca bagaimana untuk menjadi seorang penulis yang efektif

Pearsonified



Blog ini ditulis oleh pereka tema blog wordpress yang terkenal. Dan jika dilihat blog pertama yang diperkenalkan di atas, tema untuk blog itu telah dicipta oleh tuan punya blog ini. Penulis blog ini adalah pakar dalam bidang mereka tema blog yang berkesan dan membolehkan penggunanya menerima trafik yang banyak. Nah, itulah 3 blog yang sering menjadi rujukan saya. Saya harap anda dapat cuba lawati blog ereka dan perah segala ilmu yang mereka ada!

No comments:

ads