Ada apa dengan sindiket Sol-Jah Bahagian 1

Dokumentari tentang Sindiket sol-jah, kompulan lelaki hip yang bercita-cita tinggi ingin menyuntik pop ke dalam sastera, budaya dan juga seni.


Dokumentari ini telah dirakam pada 24 September 2011 semasa acara Maskara Shorties, iaitu majlis tonton filem pendek yang diadakan di rumah PENA Kuala Lumpur. Beberapa jam sebelum acara bermula, dengan izin dan kerjasama ahli sindiket Sol-jah, dapatlah saya menemubual mereka untuk dokumentari pendek ini untuk mengetahui lebih lanjut tentang sejarah dan falsafah di sebalik penubuhan Sindiket Sol-Jah.

Terima kasih kepada semua yang memberikan kerjasama terutama Abang Lan, Tok Rimau, Vovin, Spyz, Pipiyapong, Dean Sham, Mat Jan dan semua ahli Sol-Jah lain yang tidak sempat saya temubual untuk dokumentari ini.

Anda boleh tonton video di atas untuk mengetahui siapakah gerangannya Sol-Jah ini. Dokumentari ini terbahagi kepada dua bahagian. Ini adalah bahagian pertama manakala bahagian kedua akan di muatnaik tidak lama lagi. Untuk maklumat lanjut, sila ke laman blog mereka http://sol-jah.blogspot.com

No comments:

ads