Showing posts with label Haziq. Show all posts
Showing posts with label Haziq. Show all posts

Ujian saringan / streaming sekolah agama

Prosedur kemasukan ke darjah satu sekolah agama sekarang pun sama macam ke darjah satu sekolah rendah, perlu lalui peperiksaan streaming untuk tentukan kelas mana yang akan ditempatkan

Walau begitu, pembelajaran masih sama, logiknya senang untuk mengajar anak2 dengan tahap pemahaman yang sama. Selesai sudah Fahim dan Haziq ambil ujian tadi. Tunggu masa untuk ke kelas sebenar pula

Kenapa kita kena pakai topeng?



Iklan khidmat masyarakat sempena hari Raya Aidilfitri dari Haziq & Fahim.

Awas, video versi sendeng. Untuk mengelakkan anda dari sakit leher, sebelum tonton, pusingkan monitor anda 270 darjah. terima kasih

Selamat Hari Raya & maaf zahir batin

Libur ke Kedah 2

Fahim dengan uncle-uncle yang kaki gomol.

Haziq dalam but kereta pak ngah

Fahim dengan mama

Haziq, pantang jumpa kerusi nak panjat.

Haziq dengan atok saudara

Lagi Gamba Raya

Haziq dengan Atok


Fadzly tengah usha cerita melayu kat TV

Aiman, muka terkejut (ke exited ke, ntah)

Haziq hooded

Sesi bergambar keluarga di rumah Along, Kota Masai, Johor.

Tahun ini, kami beraya di rumah atok di Sarang Buaya, Semerah, Batu Pahat. Selesai sahaja marhaban kenduri doa selamat di rumah pusaka Tok Abah kami beransur ke Bandar Baru Uda, rumah mertua. Oleh kerana keadaan Fadhilah yang sedang sarat, bergerakkan kami tidak selincah tahun lepas. Haziq bertambah ligat dengan kebolehan baru, berjalan tanpa memegang tembok. Sandle raya dia pun boleh tahan stylo.

Kami hanya beraya ke rumah kawan-kawan terdekat. Oleh kerana cuti panjang, ramai yang masih di kampung. Dan seperti tahun-tahun lepas, saat yang kami tunggu-tunggu, gambar raya kami sekeluarga.

Haziq dah pandai jalan.


terpenyuk, originally uploaded by Syed Syahrul Zarizi.

Selepas setahun sebulan berlalu, akhirnya Haziq berjalan jua. Setakat bertatih tu dah lama pandai tapi dia tak menyabar. Tapi masih berdukung setiap kali pergi Jusco bawah rumah. Lupa bawak kasut.

Strawberry, tea or me?




pick of the week Last weekend was a blast! Our family, (my mom, kid sister and big brother) went to Cameron Highland. The first day was wet and lazy but that didn't prevent us from having a good time. Went to a strawberry & tea farm, (the view from top of the hill was wonderful!), flower farm (sort off) and a mini zoo-like place that have a decent collection of butterfly, snakes and other exotic creepy crawlies. 2 days of wholesome family fun! Click here for more photos.

Tags: , ,

btw, Steve Irwin crocodile hunter is dead



Syed Haziq 1st birthday aniversary pool party!

28 haribulan Ogos ini usia Haziq genaplah setahun. Untuk menyambut hari kelahiran budak comel ni, ahli jawatankuasa majlis akan mengadakan majlis makan-makan sambil borak-borak.. cerita penuh


Tags: , ,

Selamat hari bapa!


dua dua menyengih, originally uploaded by Syed Syahrul Zarizi.

Ulang tahun yang pertama. Dapat kad comel warna biru dari mama & Haziq. Selamat Hari bapa kepada Hj. Wahab & Al fatihah kepada Syed Abdullah Al-Edrus, semoga roh dirahmati Allahh. Juga kepada Hafiz Hashim di Subang, Yusri (bila lagi) Adam, Nazarul, Azam dan semua bakal-bakal bapa. Semoga dapat menjalankan amanah yang Allah berikan dengan sempurna.

Tags: , ,

Top Ten list Bulan Jun

Bulan lepas berlalu dengan pantas. Sekarang, bulan Jun. Esok Julai, esok-esok 2007. Bulan ini sahaja sudah 2 kali balik JB. Sen pun cuma tinggal serdak. Top ten list bulan ini,

1 - Taman Bukit Tiram. Jalan dah cantik, tak macam dulu. Bapak Sam cakap tiap pagi masa pergi kerja mesti jem dekat lampu trafik simpang Bukit Tiram. Pulak.
2 - Lepak dengan Haziq sambil minum Milo ais.
3 - World Cup upset. Support Togo. Nyaris menang semalam.
4 - Tagbod Hilang Punca.
5 - Masakan Johor.
6 - Baca zine HeartattaCk isu dulu-dulu.
7 - GPA 3.4
8 - Balik kerja terus lepak depan TV tengok bola sampai pukul 2
9 - Kawan-kawan kahwin, tak sempat pergi semua. Berderet.
10 - Makan nasi lauk sayur sambil tenguk siaran ulangan world cup dekat restoran mamak bawah rumah.

Tags: ,

Haziq senyum senget, hujan lebat di Danga Bay


senyum senget, originally uploaded by Syed Syahrul Zarizi.

2005, the year that was.

Last Wednesday Haziq turns 4 months. His cute nose was running and he'd refused to sleep. It was the first time that he looks helpless since being discharged from Hospital Sultanah Aminah. Imagine that, 4 months. I am still cooping with my new role as a father, something that is unimaginable for me one year ago.

2005 is a special year for me. I left Johor end of November with nothing to hold to but everything to hope for. It was hard for me to leave my mother behind. We have our differences but I love her more than anything in the world. Cik Pah was still studying and Along was busy with his own life.

I have to make a decision if I want to start a family. After much consideration and some calculated gamble, I made my way up to Selangor. We rent a small apartment in Seri Kembangan and soon, we were greeted with news that Fadh was pregnant againt. Alhamdulliah. My new job is great and I was even accepted to continue my study in UPM on a part time bassis.

My gamble have turned out fine after all. Hope 2006 will be kinder to us. Insyallah.

Haziq & kisah-kisah pasca raya

Hari ke-2 Hazik dekat asrama. Tak jauh sangat, cuma setingkat jauh dari rumah. Hari pertama, kurang cemerlang, balik muka berbirat mungkin terkena tangan penjaga masa nak nyusukan dia. Tadi mama dia cakap, Haziq tak berapa selera minum susu baru. Susu lama dia mahal maksimum, pergi kedai sensey pun mahal. Mydin murah, tapi nak pegi sana satu hal jugak.

ads